زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 6:13 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 208
نویسنده پیام
helma93 آفلاین
ارسال‌ها : 5
عضویت: 30 /1 /1397
قلعه تاریخی ناریکالا در تفلیس
نارین قلعه یا دژ ناریکالا از مکان های تاریخی تفلیس است که بین حمام گوگرد و باغ گیاه شناسی واقع شده و دارای دو بخش با دیواره های بلند می باشد . احتمالا قلعه ناریکالا تفلیس در قرن چهارم میلادی به دست ایرانیان و به منظور محافظت از شهر در برابر هجوم دشمنان و کنترل عبور و مرور در مسیر اروپا به هند ساخته شده و در قرن های بعد و در زمان حکومت پادشاهان مختلف بر استحکامات و وسعت آن افزوده شده است .



قسمت هایی که امروزه در ناریکالا مورد بازدید گردشگران تور گرجستان قرار می گیرند مربوط به قرن های 17 و 18 میلادی هستند که از آسیب های طبیعی و انسانی تا حدودی در امان مانده اند . علاوه بر چندین بار بازسازی این قلعه چندین بار نیز تغییر نام داده است در گذشته این قلعه با نام \"شوریس تسیخه - Suris Tsikhe\" شناخته می شد .



بخش هایی از دژ تاریخی نارین قلعه تفلیس در دهه های اخیر بازسازی شده که بخش پایینی قلعه یکی از این قسمت هاست . در این بخش از قلعه کلیسای سنت نیکلاس واقع شده که از معماری جذاب قدیمی و سه درب از سه جهت برخوردار بوده و فضای داخلی آن با نقاشی های دیواری شامل تصاویری مربوط به کتاب مقدس و تاریخ کشور گرجستان مزین شده اند .


منبع : lezatesafar.com
پنجشنبه 30 فروردین 1397 - 14:45
ارسال پیام خصوصی نقل قول تشکر گزارش ارسال
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :